Facebook- og Insta-annoncering: Skab målbare resultater

Hvordan laver du målrettede kampagner på Facebook og Instagram, så du når din målgruppe og skaber interaktion? Bliv klogere på hele annoncemodulet og den nye virkelighed efter iOS 14-opdateringen, og kom hjem med effektive værktøjer og en konkret plan for, hvordan du sætter i gang.

 

I dag er der ingen vej uden om annoncering, hvis du og din virksomhed vil have succes på sociale medier. Ved hjælp af Facebooks og Instagrams annonceringsmodul kan I nemlig nå længere ud med jeres opslag, ramme de helt rigtige målgrupper og skabe endnu større interaktion og engagement.

Men hvilke muligheder er der, når du annoncerer? Hvor smalt kan – og bør – du segmentere? Hvordan sikrer du højere interaktionstal, og hvordan skal du forholde dig til, at tracking og måling er blevet sværere efter Apples nyeste opdatering?

 

Vi dykker ned i det hele på dette kursus, hvor du blandt andet:

  • Bliver klædt på til at bruge Facebook-annoncering som en integreret del af jeres kommunikation og markedsføring.
  • Får værktøjer til at strukturere og målrette jeres Facebook-/Instagram-opslag og -kampagner.
  • Bliver klogere på Business Manager og begreber som retargeting, segmentering, automatiserede annonceflows og brugerdefinerede målgrupper.
  • Får indblik i, hvad den meget omtalte iOS 14-opdatering betyder for dine muligheder indenfor annoncering og tracking.

Kurset er for dig, der er SoMe-manager, digital konsulent, ansvarlig for sociale medier eller webansvarlig, og som gerne vil lære, hvordan I kan tage jeres tilstedeværelse på Facebook og Instagram til næste niveau ved at bruge annoncering. Du har måske en smule erfaring med annoncering på Facebook, måske du i øjeblikket booster dit indhold på Facebook, laver mindre kampagner – eller måske du stadig venter på at kaste dig ud i din første annonce.

Det er vigtigt, at du har administratorrettigheder til en Facebookside og adgang til en annoncekonto med et betalingskort tilknyttet.

 

Efter dette kursus kan du:

  • Bruge Facebooks annonceringsmodul til at styrke jeres forretning.
  • Være helt skarp på, hvordan du kan ramme de helt rigtige med jeres budskaber.
  • Strukturere og målrette jeres Facebook- og Instagram-indsats gennem opslag, annoncer og kampagner.

 

Program

Godmorgen og velkommen

Anna Beck Laulund, kursus- og netværksleder, Kforum

Introduktion: Brug din data intelligent

Data er det nye sort, men hvordan bruger man data i praksis? Vi ser på overordnet annonceringsstrategi og teknikken i Facebooks annonceringsmotor. Med fokus på brug og indsamling af data får vi styr på, hvilke muligheder for målretning der findes.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist

Målretning og segmentering

Danskerne elsker Facebook og Instagram. Punktum. Det betyder, at dine potentielle kunder elsker Facebook og Instagram. Punktum. Spørgsmålet er, hvordan du når dem bedst? Vi fokuserer på, hvordan du kan få kontakt til nye personer, som kunne være interesseret i din virksomhed. Du lærer, hvordan du målretter intelligent på baggrund af demografi og interesser – og lader mulighederne for målretning styre dit indhold.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist

Frokost

Kommunikér med din kernemålgruppe

Fans er folk, som er interesseret i dit brand. Men de er ikke de eneste! Folk, som ser dine videoer, interagerer med dit indhold, besøger dit website eller er skrevet op til dit nyhedsbrev, er også målgrupper, som du skal sørge for at nå med dit indhold. Vi ser på, hvordan man kan understøtte den løbende kommunikation og dermed modvirke den evigt dalende organiske rækkevidde. Du lærer at oprette målgrupper på baggrund af retargeting, interaktion, e-mailadresser m.m.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist

Automatisér og evaluér

At arbejde med databaseret målretning betyder også, at du skal kommunikere på mange forskellige niveauer til mange forskellige målgrupper. Det kræver effektiv automatisering, hvis ikke du skal løbe tør for timer i døgnet. På denne sidste del af dagen ser vi på, hvordan du kan skabe automatiserede annonceflows, som er tilpasset hver enkelt bruger. Og så bliver vi klogere på annoncerapporter og KPI’er.
David Lorentzen, Social Media Ads Specialist

 

Fakta om underviser

David Lorentzen, Social Media Ads Specialist og medejer.

David er ekspert i annoncering på sociale medier med primært fokus på Facebook og har siden 2013 rådgivet og undervist virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder i platformens annoncesystem og i, hvordan man får det optimale ud af sin Facebookindsats ved hjælp af annoncering.

 

Praktisk

Tid: Tirsdag d. 1. marts kl. 9.00-16.00

Sted: København, mere info følger.

Pris: kr. 3000 ex. moms

Tilmelding: Tilmeld dig kurset her

 

Hvad skal du bruge?

  • En bærbar computer, gerne fuldt opladt.
  • Administratorrettigheder til en Facebook-side og adgang til en annoncekonto med et betalingskort tilknyttet.

 

 

Kurset udbydes i et samarbejde ml. ApplausDansk Teater og Udviklingsplatformen for Scenekunst.

 

Applaus logo