Udviklingsplatformen
for Scenekunst
 
 

Bliv en del af UP’s Workspace

Er du klar til at netværke med ligesindede scenekunstaktører – og savner du et sted, hvor du kan arbejde fokuseret i et ambitiøst og dynamisk kontormiljø? Ansøg om at blive en del af UP’s Workspace!
396 MXH29429

UP arbejder for at udvikle og opkvalificere den frie scenekunst i hele Danmark og medvirke til at bringe den ud i verden. UP’s nye lokaler på Baldersgade i hjertet af Nørrebro er et sted, hvor banebrydende scenekunst ser dagens lys. Her har vi prøvelokaler, events, workshops, seminarer, residencies, mødelokaler – og nu også et kontorfællesskab for aktører i den frie scenekunst, med ro til koncentreret og fokuseret skrivebordsarbejde.

Hvis du mangler et fast sted, hvor du kan arbejde fokuseret, men samtidigt ønsker et kreativt og sparrende fællesskab – så vil vi meget gerne høre fra dig!

Hvad får man som medlem?

Et bæredygtigt arbejdsfællesskab
I det frie felt arbejder man rigtig meget alene og under pres. Med UP’s Workspace vil vi lave et fokuseret miljø og en kultur, hvor vi støtter hinanden i et sundt arbejdsliv.
Professionelle og lækre arbejdsforhold
Som medlem har du skrivebord i vores lukkede afdeling og du kan bruge vores køkken, gårdhave og mødelokaler gratis. Du kan få dit eget aflåste skab og have arbejdsadresse hos os. Vi indretter Workspace lækkert, med ordentlige møbler, hyggeligt interiør og planter. Vi har 12 arbejdsborde af forskellig art, som passer til forskellige arbejdssituationer.
Gratis adgang til et udvalg af UP’s faglige aktiviteter
Som medlem får du adgang til et udvalg af UP’s faglige aktiviteter, og hjælp til selv at starte formater og grupper. Vi kan f.eks. lave sparringssessions, netværksfrokoster m.m.
Mulighed for at udvide dit netværk
Som medlem vil du møde nye folk ud over dit eksisterende netværk, i hverdagen og til events. Du får nye relevante kontakter og mulighed for at dele dit eget netværk.
Synlighed og branding
Som medlem vises du på vores hjemmeside og på vores skærme i huset. Sådan kan Workspace eksponere dig og give dig legitimitet ift. fonde og partnere.
Understøttelse fra UP
I hverdagen slipper du som medlem for mange praktiske opgaver. Vi står for indretning og rengøring – og der er gratis kaffe og print.

Hvad tilbyder vi mere?

  • Medlemmer har mulighed for at byde ind med temaer til UP’s webinarer, hvor UP engagerer en relevant fagperson til at udfolde en problemstilling eller en faglig tematik. 
  • Vi tilbyder 50% rabat på leje af vores mindste prøvesal to uger årligt, eksklusivt til vores Workspace-medlemmer
  • Vi holder et månedligt Workspacemøde med UP’s personale, hvor arbejdsmiljø og community drøftes.

Typer af medlemskab

Fuldtid – flex
Adgang til Workspace og mødelokaler alle dage, 24 timer i døgnet. Du sætter dig ved et ledigt skrivebord i Workspace, som du skal rydde dagligt. Du har dit eget aflåste skab til dine ting.
Deltid – flex
Adgang til Workspace og mødelokaler 18 timer pr. uge. Du sætter dig ved et ledigt skrivebord i Workspace, som du skal rydde dagligt.

BINDING OG PRISER

FULDTID, FLEX

Pris: 2000 kr/mdr. ex. moms

Bindingsperiode: 6 mdr.

Opsigelse: 3 mdr.

Medlemskabet er personligt – dvs. ét medlemsskab per person (medlemsskabet kan altså ikke deles af flere medlemmer i et kompagni eller en gruppe).

DELTID, FLEX

Pris: 1400 kr/mdr. ex. moms

Bindingsperiode: 6 mdr. 

Opsigelse: 3 mdr. 

Medlemskabet er personligt – dvs. ét medlemsskab per person (medlemsskabet kan altså ikke deles af flere medlemmer i et kompagni eller en gruppe).

INDFLYTNING

Workspace åbner officielt 1. april 2024, men med mulighed for indflytning i løbet af marts. 

Derefter optages medlemmer til Workspace, når der er en ledig plads. 

BETALING

Ved indgåelse af aftalen betales 3 måneders forudbetalt leje. 

Lejen opkræves til betaling den 1. i hver måned, fra lejeperiodens begyndelse. 

NB: Huslejen stiger med 3% hvert år den 1. januar.

Vores håb for Workspace

Diversitet. Vi får mest ud af at lære af andre, der laver noget andet end os selv eller ser anderledes på tingene.

Respekt for hinandens tid og fokus. Vi har alle gang i meget, som vi vil fokusere på. 

Generøsitet og åbenhed. Et ligeværdigt, sparrende, generøst fællesskab, hvor man gerne vil lære hinanden at kende og åbne døre for hinanden.

Nysgerrighed og aktiv deltagelse. Vi er nysgerrige på, hvad der ellers foregår og hvad andre laver. Vi søger aktivt at få og dele viden. 

Fælles ejerskab og værtskab. Vi skal gerne alle føle os som en del af et stort hus, hvor der sker meget. Vi inviterer andre ind i det, og sørger for at også de føler sig hjemme.

Det med småt

  • UP alene udvælger medlemmer til Workspace. UP vedligeholder en god venteliste, så der altid er nye kandidater.
  • Medlemmer kan foreslå og indstille nye medlemmer. UP har forpligtet sig til at blive bedre til diversitet, så vi ser meget gerne mange forslag.
  • Vi tager forbehold for at lave ændringer – vi udvikler dette sammen og skal lære sammen.

Hvem søger vi

Vi inviterer enkeltpersoner fra scenekunstbranchen til at søge, herunder men ikke begrænset til:

  • Selvproducerende kunstnere og grupper
  • Uafhængige producenter
  • Andre faggrupper, f.eks. scenografer og dramaturger, når der er gode match

NB: vi har ikke lydstudier eller værksteder på UP.

Kriterier

Minimum 3 års professionel erfaring fra scenekunstbranchen eller beslægtede faggrupper.

Sådan søger du


>Ansøg om en plads i Workspace her< 

I din ansøgning beder vi dig om at beskrive, hvorfor du ønsker en plads i Workspace, og hvordan du kan bidrage til et kreativt kontorfællesskab.

Shortlistede Workspace-medlemmer vil blive inviteret til et informationsevent – nærmere info følger. 

Workspace-medlemmerne udvælges af UP, på baggrund af deres ansøgning og deltagelse i informationseventet.

Deadline: Medlemmer optages løbende. 

Ved spørgsmål eller yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte: 

Mikkel Harder, leder: mikkel@udviklingsplatformen.dk / 31 53 99 19

Anne Dalby, administrativ leder: anne@udviklingsplatformen.dk / 61 75 75 65