Udviklingsplatformen
for Scenekunst
 
 

JOBNYT: vi søger en kommunikationsansvarlig

Hos Udviklingsplatformen for Scenekunst (UP) befinder vi os i det felt, hvor scenekunsten udvikles, og banebrydende kunst ser dagens lys. Vores opgave er at give tryghed, værktøjer og retning til skabelse og vedligeholdelse af en ambitiøs, fri scenekunst. Vi søger nu en kommunikationsansvarlig til vores lille team, som vil løfte den opgave sammen med os.

Vi tilbyder et spændende job i en lille agil organisation, hvor vi løfter opgaverne i flok og sætter en ære i at spille hinanden gode. Du får en alsidig arbejdshverdag med meget ansvar og kommer til at samarbejde med en bred vifte af scenekunstbranchens aktører.

UP åbnede 1. september dørene til et nyt hus med prøvesale og mødefaciliteter, og samtidig fik vi ny visuel identitet. Der ligger således en ny, spændende opgave i at opbygge et community, brande og markedsføre stedet, som du vil få ansvar for.

Dertil har du ansvar for formidling og kommunikation af UP’s forskelligartede aktiviteter, som spænder fra alt mellem længerevarende mentorprogrammer, enkeltstående events, workshopforløb og store internationale samarbejdsprojekter.

Har du en stærk kommunikationsfaglig baggrund? Kan du både skrive og markedsføre? Forstår du at håndtere både algoritmer, data og trends på sociale medier, kan du håndtere mange opgaver på samme tid, og forstår du at prioritere din tid, uden at det går ud over dig selv og kvaliteten, så er du måske den, vi leder efter.

Stillingen er en deltidsstilling på 25 timer om ugen og ønskes besat fra d. 1. januar 2024. Vi er fleksible i forhold til placeringen af timer.

Arbejdsstedet er i København på Baldersgade 6, baghuset, st., 2200 København N.

Dine arbejdsområder kommer primært til at være:

  • Strategisk kommunikation og relationer
    At du har kendskab til scenekunstbranchen, er en fordel men ikke et kriterium. Det er derimod vigtigt, at du tænker strategisk og kan segmentere kommunikationsindsatsen, så det rette indhold når ud til de rette målgrupper. Herunder servicere og styrke relationen til vores samarbejdspartnere, stakeholders og interessenter.
  • Digital kommunikation og promovering af events, programmer, projekter og digitale værktøjer på vores hjemmeside
    Året rundt er vi afsender på en række events, programmer og initiativer rettet mod scenekunstbranchens aktører. Det er din opgave at få dem ud til vores kernemålgrupper og interessenter, samt holde vores digitale platforme opdaterede. Herunder opdatering og udvikling af www.udviklingsplatformen.dk, nyhedsbreve og sociale medier. Du arbejder rutineret med bl.a. google analytics, facebook insight for at kunne monitorere og optimere indhold og kampagner.
  • Content creation og pressearbejde
    Både foran og bag scenen kører vi mange initiativer, som alle har til formål at samle og styrke den frie scenekunst. Både den enkelte aktør og feltet som helhed. Det er din opgave at synliggøre de gode udviklingshistorier. Det er vigtigt, at du kan spotte de gode historier, at du er redaktionelt stærk og kan skabe godt indhold til forskellige formater, hvad enten det er en pressemeddelelse eller et pressepitch, et interview, SoMe-opdatering eller video.
  • Nationale og internationale netværk
    UP har et stort internationalt netværk og forpligtende samarbejder med lignende institutioner uden for Danmark. Vi er derfor afsender på et stigende antal internationale nyheder og koordinerer et stort EU-projekt.

Vi leder efter en profil med følgende kvalifikationer:En kommunikationsrelevant uddannelse.Over 5 års erfaring med kommunikation.Du arbejder selvstændigt, er struktureret og har gode samarbejdsevner. Vi har mange samarbejdspartnere og interessenter. Rummelighed og humor er en god personlig egenskab.Vi kommunikerer mest på dansk – men det er en stor fordel, hvis du har et godt kendskab til skriftligt engelsk.Du sætter en ære i at kommunikere korrekt og præcist og kender dine egne begrænsninger. Du kan prioritere dine arbejdsopgaver og ved, hvad du skal have hjælp til, så resultatet bliver godt.Du er initiativrig og kan udvikle kommunikationsprojekter og følge dem til dørs.Om Udviklingsplatformen for Scenekunst

Udviklingsplatformen for Scenekunst arbejder for at udvikle og opkvalificere frie, uafhængige scenekunstnere og scenekunstkompagnier i Danmark – kunstnerisk og producentfagligt.

Udviklingsplatformen blev etableret i 2016 og opererer pt. i sin anden bevillingsperiode (2020-2026) med støtte fra Bikubenfonden og Statens Kunstfond.

Vi er en lille fast stab med et stort netværk, og vi opfordrer alle til at søge uanset køn, alder, etnicitet m.m. Enhver form for diversitet er velkommen.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte leder af Udviklingsplatformen for Scenekunst Mikkel Harder via mikkel@udviklingsplatformen.dk tlf. 31 53 99 19.

Tidsplan

  • Ansøgningsfrist: 26. oktober kl. 23.59
  • 1. samtale 8. november
  • 2. samtale 22. november
  • Tiltrædelse efter aftale i januar 2024

Læs mere her.