Nyhedsbrev 27. august

OPEN CALL Mentorprogram 2021/22
Sæt fokus på din faglige og personlige karriereudvikling med Udviklingsplatformens Mentorprogram.

I det 1-årige mentorprogram får du mulighed for at få sat perspektiv på din praksis og få faglig sparring, uanset hvor du er i din karriere.

Via mentorprogrammet bliver du matchet med en kvalificeret mentor, som har værdifuld erfaring og indsigt relevant for netop dig. Mentorprogrammet retter sig primært mod selvproducerende kunstnere og scenekunstproducenter. 
Ansøgningsfristen er d. 9 sep. 2021

Læs mere og ansøg her +

TID I RUM
Kunstnerisk udviklingsforløb m. MYKA & Poppykalas
En blød, hypersanselig og tværæstetisk blomsterhave.

I uge 34-35 har MYKA / My Grönholdt og blomster design studio Poppykalas arbejdet med kunstnerisk udvikling og undersøgelse af det tværæstetiske værk ‘Den Hemmelige Have’. Med deres Tid i rum – forløb i Gamle Prøvesal på Folketeatret har de bl.a. afprøvet koreografi på gulv, det æstetiske udtryk og afholdt workshops. 

Læs mere her +

NYT I UPGRADE
Tips og gode råd til Digital Showcasing
Er du nysgerrig på Digital Showcasing? 

I samarbejde med CPH STAGE har vi samlet tips og gode råd til Digital Showcasing – et nyt format til at showcase forestillinger på internationale platforme. Se bl.a. video med dramaturg fra Hollandske NNT – Noord Nederlands Toneel, Robbert Van Heuven, der giver gode råd til Digital Showcasing. 

Læs mere her +

REMINDER Stillingsopslag
Producent med international erfaring til Udviklingsplatformen for Scenekunst (fuld tid)

Vi søger pr. 1. november, eller snarest muligt, en producent med et solidt kendskab til dansk og international scenekunst, som vil bidrage til udvikling og drift af Udviklingsplatformens kunstneriske udviklingsprogrammer, samt løfte en række producentopgaver bl.a. i forbindelse med kommende internationaliserings- og bæredygtighedsprojekter.
Ansøgningsfristen er 1. september. 

Læs mere her + 

Applaus
Corona-restriktioner forsvinder: Lysten til at opleve kultur vender tilbage

Hver tredje borger svarer, at deres lyst til at opleve sport og kultur er blevet påvirket positivt af de ophævede restriktioner i kulturlivet.

Det viser resultaterne fra 5. og seneste Kulturbarometer-måling. Her svarer 32% af borgerne, at lysten til at opleve professionelle kultur- og sportsoplevelser er blevet positivt påvirket af, at COVID-19 restriktionerne er blevet ophævet.

Se flere resultater her + 

Udlånsbanken
Mangler du lys, lydgear eller AV-udstyr til din forestilling?
Lån det gratis via Udviklingsplatformens udlånsbank for professionelt scenekunstudstyr.

Teknisk udstyr, som er købt for kulturstøttekroner, skal komme flest mulige i scenekunstbranchen til gode i stedet for at samle støv på et lager. Derfor har vi etableret udlånsbanken. Udlånsbanken råder over et udvalg af udstyr til professionel scenekunst, der spænder fra EW 100 microports, røgmaskiner, videokabler til ETC lysborde.

Se udvalget og anmod om lån her +

KOMMENDE AKTIVITETER

1. OKT kl. 15.30 – 17.00 / KBH
Turné via Turnénetværket: Råd og vejledning til publikumssegmentering og ansøgning

Bliv klædt på til at indsende dit forslag til Turnenetværket, som har deadline d. 20. oktober 2021. Du får desuden indsigt i, hvad skal du være opmærksom på, når du sælger og kommunikerer dine forestillinger til turné når Lene Struck-Madsen, projektleder i Applaus, giver en indflyvning til segmentering og deler tips og tricks til hvordan du gør dine forestillinger relevante for både publikum, teatre og teaterforeninger.

Pris: Gratis. Tilmelding nødvendig. 

Tilmeld dig senest d. 24. sep. her +

5. & 12. OKT KL. 10 -16
Kursus: Bliv synlig i medierne
Med strategisk kommunikationsrådgiver og tidligere kommunikations- og salgschef på Odense Teater Julie Lindegaard.

Bliv synlig i medierne er kurset for dig, der har ansvaret for markedsføring og kommunikation i din kulturinstitution. Du ønsker, at I bliver mere synlige i pressen – fordi du ved det er vigtigt, for blandt andet øget salg, politisk opbakning, tiltrækning af medarbejdere og branding.
 
Tirsdag d. 5 okt. kl. 10 – 16 I Aarhus
Læs mere og book her +

Tirsdag d. 12. okt. kl. 10 – 16 I KBH
Læs mere og book her +

Pris: Early bird i august måned: Pris 2.995 kr. ex moms.
Herefter pris 3.495 kr. ex moms Kurserne udbydes i et samarbejde ml. Applaus, Dansk Teater og Udviklingsplatformen for Scenekunst.

4. Nov. kl. 9 – 16 / KBH
Læg en SoMe-strategi, der rent faktisk skaber værdi for din organisation
Hvordan skal dine sociale mediekanaler spille sammen bedst muligt?

Hvordan skal dine sociale mediekanaler spille sammen bedst muligt? Rikke Østergaard, Head of Content & Brand Activation hos Advice, gør dig klogere på, hvad en SoMe-strategi bør indeholde, hvordan du sikrer at din tilstedeværelse rent faktisk skaber værdi for din organisation, og hvordan du kan skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af kanaler.
Pris: kr. 3000 ex. moms

Kurset udbydes i et samarbejde ml. Applaus, Dansk Teater og Udviklingsplatformen for Scenekunst.

Læs mere og book her +

Venlig Hilsen
Udviklingsplatformen for Scenekunst
 



Udviklingsplatformen for Scenekunst er støttet af: