Nyhedsbrev 15. januar 2019

31. jan. kl. 15-16

Kommunale Samarbejder – muligheder og nye perspektiver

Bliv inspireret og få gode råd. På dagen lancerer vi også nye UPgrade-ressourcer om kommunale samarbejder

Et samarbejde med en kommune kan åbne op for nye publikumsgrupper, skabe øget turnéaktivitet og indtjenings muligheder/værdiskabelse. Men hvordan kan et samarbejde forme sig og hvorledes griber man et kommunalt samarbejde an? Flere kunstnere og kompagnier har med succes samarbejdet med en kommunal institution/afdeling bl.a. Teater Fluks og GLiMT, som her vil dele deres erfaringer og give gode råd.

Sted: Udviklingsplatformen for Scenekunst
Tilmeldingsfrist: 29. januar
Læs mere +


Applaus

Landsdækkende undersøgelse om publikumsudvikling sat i gang

Applaus vil afdække hvordan den danske scenekunstbranche forholder sig til publikumsudvikling

For at kunne fremme og understøtte publikumsudvikling i dansk scenekunst bedst muligt inddrages branchen allerede fra start via en national spørgeskemaundersøgelse. Teatre, teaterforeninger og kompagnier over hele landet modtog derfor i fredags et spørgeskema via e-mail. Vi opfordrer alle, der har modtaget e-mailen til at svare. Når alle har svaret vil det være første gang viden om publikumsudvikling indsamles på tværs af hele landet og scenekunstbranchens mange aktører.

Læs mere +


Reminder

Call Mentorprogram 2019/20

10 mentees søges til Udviklingsplatformens Mentorprogram for scenekunstproducenter og selvproducerende scenekunstnere

Sæt fokus på din faglige og personlige karriereudvikling med Udviklingsplatformens mentorprogram. I det 1-årige mentorprogram får du mulighed for at få sat perspektiv på din praksis og få faglig sparring, uanset hvor du er i din karriere. Via mentorprogrammet bliver du matchet med en kvalificeret mentor, som har værdifuld erfaring og indsigt relevant for netop dig.

Deadline: 22. januar 2019 kl. 24.00
Læs mere +


Jobopslag

Administrativ medarbejder

Er du den alsidige, udadvendte og strukturerede blæksprutte, vi søger? Med flair for både administration og praktisk eventafvikling?

Med en kalender pakket med aktiviteter og et hus fuld af brugere har vi behov for en administrativ nøgleperson, som kan agere hurtigt og effektivt på alle de spørgsmål og opgaver, der opstår i dagligdagen. Vi søger derfor en administrativ medarbejder på 25 timer om ugen med start d. 1. marts 2019.

Ansøgningsfrist: 22. januar
Læs mere +