Publikumsudvikling

Her på siden finder du værktøjer og rapporter m.m. om publikumsudvikling udarbejdet af Applaus.
Applaus er et nationalt publikumsudviklingsprojekt, der skal gøre publikumsudvikling til en integreret del af den danske scenekunsts arbejde, målsætning og strategi. Hold dig opdateret om Applaus’ tilbud og aktiviteter ved at tilmelde dig deres nyhedsbrev her.

 

 

Applaus logo

Hvad er publikumsudvikling?

I denne video introducerer projektleder for Applaus, Lene Struck-Madsen og Lasse Marker begrebet publikumsudvikling. Hvad er det for noget,...

Læs mere
Applaus logo

Segmenteringsværktøjer

Segmentering 1: Applaus Segmenteringsværktøj Hvis man vil være noget for alle, så risikerer man at blive noget for ingen....

Læs mere
Applaus logo

Strategier for publikumsudvikling

I denne video gennemgår projektleder for Applaus Lene Struck-Madsen og Lasse Marker Creative Europe modellen, der beskriver tre forskellige...

Læs mere
Applaus logo

Rapporter fra Applaus

Applaus Open Call / 2021 Syv teatre og fem projekter fik i teatersæson 19/20 én million kr. til publikumsudvikling...

Læs mere

Publikumssegmenter

Publikumssegmenterne er en grundlæggende segmentering, der præsenterer det eksisterende og det potentielle scenekunstpublikum i Danmark.   Publikumssegmenter er en enkel...

Læs mere
applaus litteraturoversigt

Litteraturoversigt

Her finder du dansk og international litteratur om publikumsudvikling fra forskellige perspektiver og positioner. Litteraturoversigten indeholder henvisninger til bøger,...

Læs mere