Rejsestøtte til individuelle kunst- og kulturarbejdere i de nordiske og baltiske lande.
Ansøgningsfrister
02.01.2025 – 31.01.2025 15:59 (UTC +2)
03.03.2025 – 31.03.2025 15:59 (UTC +2)1
8.08.2025 – 19.09.2025 15:59 (UTC +2)
Du kan tilmelde dit event
eller festival via link her.
Andre gode steder at holde dig opdateret: www.ietm.org
Rejsestøtte til individuelle kunst- og kulturarbejdere i de nordiske og baltiske lande.
Ansøgningsfrister
02.01.2025 – 31.01.2025 15:59 (UTC +2)
03.03.2025 – 31.03.2025 15:59 (UTC +2)1
8.08.2025 – 19.09.2025 15:59 (UTC +2)
Støtte til netværk, der har potentiale til at udvikle sig til et mere langsigtet samarbejde i Norden og Baltikum.
Den langsigtede netværksstøtte er en del af det nordisk-baltiske mobilitetsprogram for kultur, som styrker det kunstneriske og kulturelle samarbejde i de nordiske og baltiske lande. Programmet fokuserer på at øge udvekslingen af viden, kontakter og interesse for nordisk og baltisk kunst og kultur. Det nordisk-baltiske mobilitetsprogram består af tre typer tilskud: mobilitetsstøtte, netværksstøtte og opholdsstøtte.
Meld dig til første workshop ud af tre:
d. 17. januar 2025, Kl.10.00-14.00
Nordisk Teaterlaboratorium – Odin Teatret
Tilmelding senest d.10. januar 2025 på office@ntl.dk
Programmet udsendes primo januar 2025
Temaet for workshop 1 er: En værktøjskasse til Evigheden
- Workshop forløb i forhold til at få en stemme og historie på
den korte og lange bane.
I scenekunstproduktioner arbejder vi som regel fremad mod en premiere - men
hvis vores værker skal huskes for eftertiden, kan det være en god ide at få etableret
en god dokumentationspraksis. Det giver både mulighed for at værkerne kan
indgå i et kunstnerisk kredsløb og for at få en stærkere kulturpolitisk stemme, når
vores historie ikke bare forsvinder med dem, der bærer oplevelserne i kroppene.
Er du nysgerrig på teater- og performancedokumentation, og har du/I et ønske
om at få konkrete værktøjer til at dokumentere den virkelighed som I, som
teater, arbejder i og med hver dag? Du har her muligheden for at møde Anna
Lawaetz fra Det Kgl. Bibliotek, Henning Sørensen fra Lokalarkiverne og en jurist
fra Dansk Teater. Vi kommer til at arbejde med hvad der er vigtigt at gemme for
hvem og hvilke metoder, der kan være gode at bruge.
LEVENDE VIDNESBYRD er et projekt, der arbejder for at fremme lokal scenekunstnerisk
arkivdannelse og for at styrke egnsteatrenes position som vidensproducerende
og kulturbærende institutioner – lokalt og nationalt.
Med projektet LEVENDE VIDNESBYRD ønsker Nordisk Teaterlaboratorium, at
bidrage til udviklingen af standardiserede modeller og metoder for indsamling
og formidling af den praksisbaserede viden og kunstneriske dokumentation, som
produceres på de danske egnsteatre. Igennem tre forskellige workshops gives
bud på, hvad et fokus på dokumentation kræver, hvilke ressourcer, der allerede
findes og hvordan man kan aktivere sit arkiv ind i et kunstnerisk økosystem.
Temaet for workshop 1 er: En værktøjskasse til Evigheden - Workshop forløb i forhold til at få en stemme og historie på den korte og lange bane.
Meld dig til første workshop ud af tre:
d. 17. januar 2025, Kl.10.00-14.00
Nordisk Teaterlaboratorium – Odin Teatret
Tilmelding senest d.10. januar 2025 på office@ntl.dk
Programmet udsendes primo januar 2025
Udforsk nye løsninger og skab netværk for samarbejde mellem kunstnere og kulturudøvere i de nordiske og baltiske lande.
Kortvarig netværksstøtte er en del af det nordisk-baltiske mobilitetsprogram for kultur, som styrker det kunstneriske og kulturelle samarbejde i de nordiske og baltiske lande. Programmet fokuserer på at øge udvekslingen af viden, kontakter og interesse for nordisk og baltisk kunst og kultur. Det nordisk-baltiske mobilitetsprogram består af tre typer tilskud: mobilitetsstøtte, netværksstøtte og opholdsstøtte.
Ansøgningsfrister:
10.01.2025 – 10.02.2025 15:59 (UTC +2)
25.08.2025 – 25.09.2025 15:59 (UTC +2)
Det Frie Felts Festival 2025
Festival for uafhængig scenekunst
København
14.01-18.01 2025
Aarhus
22.01–25.01 2025
Det Frie Felts Festival præsenterer forskellige scenekunstneriske formater, genrer og udtryksformer samt skaber synlighed omkring kunstnere og deres værker fra det frie felt. Festivalen viser både det nationale og internationale potentiale i værkerne. Her præsenteres både yngre og erfarne kunstnere med forskellige baggrunde, referencer og fagligheder samt eksperimenterende udtryksformer. Kunstnerne arbejder inden for koreografi, fysisk teater, scenekunstnerisk tekst, performancekunst, lydkunst og billedkunst.
Desuden rummer festivalen et omfattende brancheprogram.
Ansøgningsfrist 14. januar:
Få tid og rum til dit eksperimenterende, kunstneriske udviklingsarbejde med en uges fri adgang til UP's prøvelokaler The Pit eller White Lab.
I de kunstneriske udviklingsforløb Tid i Rum kan du eller din gruppe/kompagni afprøve teknikker og skabe nye elementer og udvikle kunstneriske ideer.
Med Tid i rum får du en uges fri adgang til et af vores prøvelokaler på Baldersgade i København – med kunstnerisk udvikling i fokus og uden krav om resultater.
Næste gang Tid i Rum udbydes er:
Maj 2025 – Open Call: Deadline 14. januar.
November/december 2025 – Open Call åbner 10. juni 2025. Deadline 11. august.
Mindre teatre, scenekunstgrupper, uafhængige scenekunstnere og aktører kan søge om tilskud til scenekunstneriske formål evt. inklusiv projekternes internationale aktiviteter.
Derudover kan der søges til enkeltstående internationale aktiviteter.
Vær opmærksom på, at du kan indsende din ansøgning indtil 14:00 på dagen for ansøgningsfristen, men Statens Kunstfond anbefaler, at du indsender i god tid.
Der er to frister om året:
Den 2. juni kan du både søge om projekttilskud inklusiv projekternes internationale aktiviteter og driftstilskud inklusiv teatrets samlede internationale aktiviteter. Derudover kan du også søge til enkeltstående internationale aktiviteter.
Den 15. januar kan du KUN søge om projekttilskud inklusiv projekternes internationale aktiviteter samt til enkeltstående internationale aktiviteter.
Obs: fra 2026 vil der kun være én ansøgningsfrist om året.
Fra 2026 reduceres antallet af årlige frister til puljen ’Scenekunst for børn, unge og voksne’ fra to til én. Ændringen træder først i kraft fra 2026, og det vil betyde, at puljen har frist den 1. juni 2026.
Projektstøtteudvalget har fortsat de samme midler til rådighed til formålet. De vil blot blive fordelt på én ansøgningsrunde frem for to.
Kom til dialogmøde fredag 17. januar kl. 10-12. Her vil Projektstøtteudvalget for Scenekunst svare på spørgsmål og fortælle om grundlaget for ændringen af en række puljefrister.
Tilmeld dig dialogmødet senest 15. januar her
I tilmeldingsblanketten bliver du bedt om at svare på en række spørgsmål. Dine svar vil være anonyme og vil blive brugt af arrangørerne til at skabe de bedste muligheder for, at forskellige overvejelser og perspektiver bliver hørt i samtalen.
Dialogmødet er arrangeret i et samarbejde mellem Projektstøtteudvalget for Scenekunst, Uafhængige Scenekunstnere, Danske Sceneinstruktører, Performing Arts Platform, Det Frie Felts Festival og Udviklingsplatformen for Scenekunst.
Det Frie Felts Festival 2025
Festival for uafhængig scenekunst
København
14.01-18.01 2025
Aarhus
22.01–25.01 2025
Det Frie Felts Festival præsenterer forskellige scenekunstneriske formater, genrer og udtryksformer samt skaber synlighed omkring kunstnere og deres værker fra det frie felt. Festivalen viser både det nationale og internationale potentiale i værkerne. Her præsenteres både yngre og erfarne kunstnere med forskellige baggrunde, referencer og fagligheder samt eksperimenterende udtryksformer. Kunstnerne arbejder inden for koreografi, fysisk teater, scenekunstnerisk tekst, performancekunst, lydkunst og billedkunst.
Desuden rummer festivalen et omfattende brancheprogram.
La briqueterie invites dance companies, French and international, with a legal structure, to apply for residency periods between 1 and 4 weeks.
Three types of support are offered: residency on a simple loan, residency with technical reception and residency with co-production contribution. The call is open until 23 January 2025.
Afholdes 28/4-11/5-25 med Tora Balslev som facilitator.
Call er åbent for alle scenekunstnere fra hele verden.
Deadline for ansøgninger er 24/1-25. Find det fulde call her
Brancherådet for Scenedans and Dansehallerne are happy to invite everybody in the area of dance and movement-based performing arts to a salon to celebrate the New Year in the wonderful new house at Dansehallerne in Copenhagen on Wednesday, January 29th, 2025 from 15.00 to 17.00.
Director Danjel Andersson will tell about Dansehallerne’s role within the ecosystem of dance and choreography in Denmark – specifically regarding the industry. This is followed by a dialogue with all of you. After the dialogue, we will facilitate a network-based talk and mingling among you.
Skal din forestilling være en del af festivalen? Eller har du en idé til et event til publikum eller branchen, som du gerne vil have med i programmet? Den åbne tilmelding er skudt i gang.
SÅDAN TILMELDER DU DIG
Når du melder din forestilling til CPH STAGE, skal du udfylde en tilmeldingsformular i systemet Eventotron, underskrive en kontrakt samt oprette din forestilling i Tereba. Her følger en guide trin for trin.
Læs mere på: https://www.cphstage.dk/dansk-...
Fristen for tilmelding i Eventotron og oprettelse i Tereba er den 30. januar 2025.
Fristen for tilmeldelse af publikumsevents er d. 10. marts og for brancheevents d. 10. april 2025.
Dialogmøde om strukturer og mulige reformer med særligt fokus på professionelt producerende teatre og scenekunstkompagnier uden egen scene.
Sammen med Peter Mark Lundberg fra Dansk Teater og Louise Ejgod Hansen fra Dramaturgi/Institut for Kommunikation og Kultur ved Aarhus Universitet, gennemgår vi det aktuelle "Brancheblik", som Dansk Teater og Kulturens Analyseinstitut står bag, og drøfter muligheden for en fremtidig Scenekunstreform. På mødet vil vi have særligt fokus på, hvordan vi kan løfte feltet af professionelt producerende teatre og scenekunstkompagnier uden egen scene.
Torsdag den 30. januar 2025 kl. 15.00 - 17.00Arrangører: Performing Arts Platform i samarbejde med Dansk Teater og Dramaturgi/Institut for Kommunikation og Kultur ved Aarhus Universitet.
Tid: Torsdag d. 30. januar kl. 15:00-17:00.
Hvor: Performing Arts Platform, Valdemarsgade 1G, 8000 Aarhus C
Hvem: Mødet retter sig mod professionelt producerende scenekunstkompagnier uden egen scene - både medlemmer af Dansk Teater og ikke-medlemmer. Studerende ved Dramaturgi er ligeledes velkomne.
Tilmelding
Det er gratis at deltage, men tilmelding nødvendig.
Bora Bora Residency Centre er et internationalt orienteret residency center med base i Aarhus. Formålet er at støtte den kunstneriske praksis og projekter for professionelle kunstnere inden for dans og koreografi.
Open Call kan søges frem til 31/1 2025
Bora Boras Open Call er åbent internationalt for professionelle kunstnere, der arbejder inden for dans og koreografi. Bora Bora Residency Center udvælger kunstnere med udgangspunkt i kunstnerisk kvalitet, mangfoldighed og relevans, samt hvordan projektet ræsonnerer med Bora Boras advisory board. Fem projekter vil blive udvalgt og inviteret til et ophold på Bora Bora Residency Center. Da Bora Bora Residency Centre modtager støtte fra danske fonde, skal mindst to af de fem projekter være ledet af danske kunstnere eller kunstnere med base i Danmark.
Deadline for ansøgningen er 31. januar 2025.
IN SITU PLATFORM is a four-year programme running from 2025 to 2028 that aims to identify and support 200 emerging artists. It proposes an innovative and efficient support platform to develop artistic creations at the European level in public spaces and non-conventional venues.
The program is divided into three cycles, each with two phases: Learning & Discovering and Producing & Presenting.
The first Open Call seeks 60 emerging artists for the first phase, offering access to online content, peer exchange, and an immersive lab with networking opportunities.
The call is open until 31 January 2025.
Three weeks in October/November 2025
Mophradat has partnered once more with Kunstencentrum BUDA and NEXT festival in Belgium to offer a three-week residency for a performing artist to finalize a new performance using BUDA’s facilities and artistic support, and premiere their work at NEXT festival at the conclusion of the residency. The selected artist (working with a maximum of three collaborators, i.e. up to four individuals in total) will have their travel and visa costs, per diem, and honoraria covered, in addition to receiving a contribution to their project’s production costs, and a presentation fee for the performance at NEXT festival.
Kunstencentrum BUDA in Kortrijk is a platform for contemporary art festivals, an art house cinema, and one of the largest workspaces for performing arts in Belgium. Founded in 2006, BUDA constructs an artistic context in which the artist’s desire to create and learn is central. It offers time and space, customized support (logistic, technical, feedback), a network of artistic and professional contacts, and the possibility of an informal presentation for a test audience. BUDA is part of NEXT Festival.
Deadline to apply: February 1, 2025
Kultur- og kunstprogrammet støtter nordisk samarbejde inden for kunst og kultur. Der kan søges om støtte til et projekt af kunstnerisk og/eller kulturel kvalitet, som fremmer et mangfoldigt og bæredygtigt Norden.
Hvad kan du søge om?
Programmet støtter projekter inden for alle kunst- og kulturområder i alle faser af projektet: forberedelse, produktion, opførelse og formidling. Du kan dog ikke søge om støtte til aktiviteter, der allerede har fundet sted.
Der kan søges støtte til projekter, der fokuserer på kulturelle og kunstneriske produktioner og kreativt arbejde, samt til at organisere og gennemføre projekter, der udvikler færdigheder inden for kunst og kultur. Der kan gives støtte til alle typer af omkostninger, der er direkte forbundet med projektet.
Ansøgningsfrister:
03.02.2025 – 03.03.2025 15:59 (UTC +2)
11.08.2025 – 11.09.2025 15:59 (UTC +2)
Kulturudviklingspuljens formål er at fremme produktionen af kunst af høj kvalitet i Aarhus Kommune og udvikle det producerende kunstmiljø og opkvalificere det kulturelle vækstlag i Aarhus Kommune.
Puljen støtter:
2. puljerunde 2025 er åben. Næste ansøgningsfrist er d. 3 februar 2025 kl. 23:59.
Har du brug for rådgivning som selvproducerende scenekunstner, performer eller producent? Så kom til Drop-in-rådgivning hos UP den første onsdag i hver måned.
Drop-In-rådgivning er inspireret af formatet Morning Producers, som har stor succes i London, hvor det er udviklet af ArtsAdmin – en institution med mange fællesnævnere til UP. Nu viderefører vi konceptet i Danmark.
Til Drop-In-rådgivning sidder UP’s team på Zoom fra kl. 10-12 om formiddagen, klar til faglig sparring og dialog.
Du kan komme med dine specifikke udfordringer eller spørgsmål og blive matchet med den rette rådgiver. Fra gang til gang vælger vi måske et fokusområde, såsom co-produktioner, internationalisering eller fundraising. Formatet er åbent, og vi planlægger rådgivningssamtalernes varighed efter fremmøde på dagen.
Sted: https://us02web.zoom.us/j/8547...
Tid: Kl. 10-12
Pris: Gratis
Tilmelding: Uden tilmelding
Arbejdslegatet retter sig primært mod enkeltpersoner, men grupper af scenekunstnere kan godt søge som en del af en gruppe/et kunstnerkollektiv.
Er du dramatiker, har du mulighed for at søge arbejdslegater hos Statens Kunstfonds Legatudvalg for Litteratur og hos Legatudvalget for Scenekunst.
Frist: 06.02.2025, kl. 14:00
Creative FLIP is looking for 10 innovative pairs from the Cultural and Creative Sectors and beyond to team up, create and explore new possibilities together.
The programme offers up to 3500€ per pair of individuals or organisations from different sectors and countries.
The call is open until 9 February 2025.
The Call for Ideas Is Open
The mentors in Forecast Mentorships’ 2025–26 edition use modes of defamiliarisation in their work, expanding the tools and mediums they work with to generate new propositions.
By conceptually and technically alienising familiar creative possibilities, they each venture into uncharted realms in their practice.
Apply before 11:59pm CET on Monday, February 10.
Nordisk Kulturfonds Projektstøtte har til formål at stimulere udviklingen af kunst- og kulturlivet i Norden og styrke forskellige aktørers nordiske forbindelser. De nordiske lande er: Danmark, Finland, Færøerne, Grønland, Island, Norge, Sverige og Åland.
To gange om året kan du søge om Projektstøtte til projekter, der bygger på og udvikler samarbejder på tværs af Norden. Projekter må også gerne inddrage partnere fra andre lande.
Ansøgningsfrister i 2025:
17. feb. 2025, kl. 23:59
1. sep. 2025, kl. 23:59
Teatre, producenter af professionel scenekunst og scenekunstaktører, som har erfaring som kuratorer, kan søge om at få godkendt en professionel forestilling til at indgå i Refusionsordningen for kommuners og ikke-kommunale institutioners udgifter til køb af forestillinger (inklusive udenlandske gæstespil). Forestillingen skal være færdigproduceret på ansøgningstidspunktet.
Kommende frister: 28. februar 2025 og 1. oktober 2025.
Rejsestøtte til individuelle kunst- og kulturarbejdere i de nordiske og baltiske lande.
Ansøgningsfrister
02.01.2025 – 31.01.2025 15:59 (UTC +2)
03.03.2025 – 31.03.2025 15:59 (UTC +2)1
8.08.2025 – 19.09.2025 15:59 (UTC +2)
Rejsestøtte til individuelle kunst- og kulturarbejdere i de nordiske og baltiske lande.
Ansøgningsfrister
03.03.2025 – 31.03.2025 15:59 (UTC +2)1
8.08.2025 – 19.09.2025 15:59 (UTC +2)
Til arrangører af turnerende teater sæson 2024/2025.
Puljen kan søges af: Teaterforeninger, kulturhuse og andre arrangører af turnéteater.
Frist: 3. marts 2025 kl. 14:00
Tilskud til kunstnerhonorar i forbindelse med børn og unges møde med professionelle kunstnere i skoler og institutioner
Hvem kan søge:
Forudsætningen for at søge Huskunstnerordningen er, at en professionel kunstner og en institution har etableret et partnerskab om et huskunstnerforløb, samt aftale om medfinansiering af kunstnerhonorar. Du kan søge om tilskud til dækning af op til 90 % af det samlede kunstnerhonorar.
Note:
Vær opmærksom på, at du kan indsende din ansøgning indtil 13:59 på dagen for ansøgningsfristen, men vi anbefaler, at du indsender i god tid.
Ansøgningsskemaet vil være tilgængeligt her på siden senest en måned inden ansøgningsfristen. Puljen kan søges to gange årligt.
De aktuelle ansøgningsfrister er: 3. marts 2025 og 1. oktober 2025.
Tilskud til kunstnerhonorar for kommuner, der ønsker at have en kunstner/kunstnergruppe tilknyttet med det overordnede formål at fremme børn og unges møde med kunst.
Hvem kan søge:
Du kan søge tilskud til:
Kunstnerhonorar til en eller flere kunstnereForløb på min. 6 måneder og maks. 2 år
Det månedlige honorar skal stå i passende forhold til kunstnerens timeforbrug ved Artist in Residence-opholdet.
I Artist in Residence-forløb giver udvalget tilskud til dækning af honorar til den/de deltagende kunstnere med maks. 30.000 kr. pr. måned pr. kunstner.
Note:
Vær opmærksom på, at du kan indsende din ansøgning indtil 13:59 på dagen for ansøgningsfristen, men vi anbefaler, at du indsender i god tid. Ansøgningsskemaet vil være tilgængeligt her på siden senest en måned inden ansøgningsfristen.
De aktuelle ansøgningsfrister er: 3. marts 2025 og 1. oktober 2025.
Har du brug for rådgivning som selvproducerende scenekunstner, performer eller producent? Så kom til Drop-in-rådgivning hos UP den første onsdag i hver måned.
Drop-In-rådgivning er inspireret af formatet Morning Producers, som har stor succes i London, hvor det er udviklet af ArtsAdmin – en institution med mange fællesnævnere til UP. Nu viderefører vi konceptet i Danmark.
Til Drop-In-rådgivning sidder UP’s team på Zoom fra kl. 10-12 om formiddagen, klar til faglig sparring og dialog.
Du kan komme med dine specifikke udfordringer eller spørgsmål og blive matchet med den rette rådgiver. Fra gang til gang vælger vi måske et fokusområde, såsom co-produktioner, internationalisering eller fundraising. Formatet er åbent, og vi planlægger rådgivningssamtalernes varighed efter fremmøde på dagen.
Sted: https://us02web.zoom.us/j/8547...
Tid: Kl. 10-12
Pris: Gratis
Tilmelding: Uden tilmelding
Godkendelse af en teaterforestilling som professionel scenekunst med henblik på at ansøge om formidlingstilskud fra Formidlingsordningen. Ansøgninger modtaget den 1. april eller 10. oktober behandles inden for en måned.
Teaterkompagnier og producenter, der på professionel basis udbyder eller præsenterer turnerende teaterforestillinger, kan søge om at få godkendt en forestilling, herunder udenlandske gæstespil.
Aktører, der arbejder med scenekunstaktiviteter, kan søge om tilskud til enkeltstående internationale aktiviteter på op til 75.000 kr hos Slots- og Kulturstyrelsen.
Der er to ansøgningsfrister om året i henholdsvis april og oktober.
Note: Vær opmærksom på, at du kan indsende din ansøgning indtil 14:00 på dagen for ansøgningsfristen, men vi anbefaler, at du indsender i god tid.
Puljen løber i perioden 2023-2026 med én årlig frist. I 2025 er frist for ansøgning den 1. april kl. 14:00. Puljen åbner for ansøgning ca. 6 uger før ansøgningsfristen.
Arrangører af kulturprojekter, der arbejder på at fremme den gensidige forståelse på tværs af Grønland og Danmark i et partnerskab bestående af minimum én dansk og én grønlandsk aktør.
DU KAN SØGE TILSKUD TIL:
Kulturprojekter, der arbejder for at fremme den gensidige forståelse på tværs af Grønland og Danmark. Puljen opererer med et bredere defineret kulturbegreb, der, ud over de klassiske kunstarter, inkluderer sprog, madkultur, fællesskab, cirkus, kulturarv m.m.
Har du brug for rådgivning som selvproducerende scenekunstner, performer eller producent? Så kom til Drop-in-rådgivning hos UP den første onsdag i hver måned.
Drop-In-rådgivning er inspireret af formatet Morning Producers, som har stor succes i London, hvor det er udviklet af ArtsAdmin – en institution med mange fællesnævnere til UP. Nu viderefører vi konceptet i Danmark.
Til Drop-In-rådgivning sidder UP’s team på Zoom fra kl. 10-12 om formiddagen, klar til faglig sparring og dialog.
Du kan komme med dine specifikke udfordringer eller spørgsmål og blive matchet med den rette rådgiver. Fra gang til gang vælger vi måske et fokusområde, såsom co-produktioner, internationalisering eller fundraising. Formatet er åbent, og vi planlægger rådgivningssamtalernes varighed efter fremmøde på dagen.
Sted: https://us02web.zoom.us/j/8547...
Tid: Kl. 10-12
Pris: Gratis
Tilmelding: Uden tilmelding
Har du brug for rådgivning som selvproducerende scenekunstner, performer eller producent? Så kom til Drop-in-rådgivning hos UP den første onsdag i hver måned.
Drop-In-rådgivning er inspireret af formatet Morning Producers, som har stor succes i London, hvor det er udviklet af ArtsAdmin – en institution med mange fællesnævnere til UP. Nu viderefører vi konceptet i Danmark.
Til Drop-In-rådgivning sidder UP’s team på Zoom fra kl. 10-12 om formiddagen, klar til faglig sparring og dialog.
Du kan komme med dine specifikke udfordringer eller spørgsmål og blive matchet med den rette rådgiver. Fra gang til gang vælger vi måske et fokusområde, såsom co-produktioner, internationalisering eller fundraising. Formatet er åbent, og vi planlægger rådgivningssamtalernes varighed efter fremmøde på dagen.
Sted: https://us02web.zoom.us/j/8547...
Tid: Kl. 10-12
Pris: Gratis
Tilmelding: Uden tilmelding
Show UP er det uformelle hang-out-arrangement i Baldersgade for scenekunsten og dens venner.
Der er altid forfriskende drikke, snacks og et underholdende indslag, når UP slår dørene op i Baldersgade til torsdagsbaren Show UP. Denne gang måske et glas gløgg! Mød kollegaer og bekendte fra nær og fjern og styrk dit netværk under afslappede former, og tag hvem som helst med under armen.
Alle er velkomne.
Creative Europe just announced their 2025 open call for small, medium and large cooperation projects.
With a budget of around €60 million, the action will foster cooperation between organisations active in the field of culture, to increase the cross-border dimension of creation and circulation of European artistic content. It will also encourage the development, experimentation, dissemination, and application of new and innovative practices.
The action will support at least 130 projects.
The deadline for applications is 13 May 2025.
SAVE THE DATES 15-17 May 2025!
IETM and partners LAFT (Berlin Association of Independent Performing Arts), BFDK ( Federal Association for the Independent Performing Arts) and ufaFabrik are happy to announce the dates for the 2025 IETM Berlin Plenary Meeting.
The meeting will take place on 15 - 17 May, with a full programme from morning to midnight during all three days. Co-organising partners are working on offering pre and post meeting trips and will collaborate with several IETM member organisations in Berlin, as well as other performing arts organisations and professionals in Berlin and the surrounding region of Brandenburg, in creating the programme of the plenary meeting.
SAVE THE DATES - AND STAY TUNED FOR MORE INFORMATION!
Optagelse af værker til det nye Turnénetværk Danmark for voksenturneteatre vedrørende sæsonerne 2025/26 og 2026/27.
Optagelse af Netværksscener til det nye Turnénetværk Danmark for voksenturneteatre for perioden sæson 2025/26 til og med 2027/28.
Hvem kan søge?
Scener, der ønske at vise scenekunstværker optaget på Turnénetværkslisten, kan søge om at blive optaget som netværksscene i Turnénetværk Danmark.
Hvad er formålet med ordningen?
Formålet er at medvirke til, at smallere værker kommer rundt i landet på en bæredygtig turné. For at sikre dette, optages to typer af netværksscener, der forpligter sig på at vise et bestemt antal værker i en periode på 3 sæsoner. Der gives underskudsgaranti til disse scener.
Rejsestøtte til individuelle kunst- og kulturarbejdere i de nordiske og baltiske lande.
Ansøgningsfrist
8.08.2025 – 19.09.2025 15:59 (UTC +2)
Kultur- og kunstprogrammet støtter nordisk samarbejde inden for kunst og kultur. Der kan søges om støtte til et projekt af kunstnerisk og/eller kulturel kvalitet, som fremmer et mangfoldigt og bæredygtigt Norden.
Hvad kan du søge om?
Programmet støtter projekter inden for alle kunst- og kulturområder i alle faser af projektet: forberedelse, produktion, opførelse og formidling. Du kan dog ikke søge om støtte til aktiviteter, der allerede har fundet sted.
Der kan søges støtte til projekter, der fokuserer på kulturelle og kunstneriske produktioner og kreativt arbejde, samt til at organisere og gennemføre projekter, der udvikler færdigheder inden for kunst og kultur. Der kan gives støtte til alle typer af omkostninger, der er direkte forbundet med projektet.
Ansøgningsfrister:
03.02.2025 – 03.03.2025 15:59 (UTC +2)
11.08.2025 – 11.09.2025 15:59 (UTC +2)
Rejsestøtte til individuelle kunst- og kulturarbejdere i de nordiske og baltiske lande.
Ansøgningsfrister
02.01.2025 – 31.01.2025 15:59 (UTC +2)
03.03.2025 – 31.03.2025 15:59 (UTC +2)1
8.08.2025 – 19.09.2025 15:59 (UTC +2)
Udforsk nye løsninger og skab netværk for samarbejde mellem kunstnere og kulturudøvere i de nordiske og baltiske lande.
Kortvarig netværksstøtte er en del af det nordisk-baltiske mobilitetsprogram for kultur, som styrker det kunstneriske og kulturelle samarbejde i de nordiske og baltiske lande. Programmet fokuserer på at øge udvekslingen af viden, kontakter og interesse for nordisk og baltisk kunst og kultur. Det nordisk-baltiske mobilitetsprogram består af tre typer tilskud: mobilitetsstøtte, netværksstøtte og opholdsstøtte.
Ansøgningsfrister:
10.01.2025 – 10.02.2025 15:59 (UTC +2)
25.08.2025 – 25.09.2025 15:59 (UTC +2)
Har du brug for rådgivning som selvproducerende scenekunstner, performer eller producent? Så kom til Drop-in-rådgivning hos UP den første onsdag i hver måned.
Drop-In-rådgivning er inspireret af formatet Morning Producers, som har stor succes i London, hvor det er udviklet af ArtsAdmin – en institution med mange fællesnævnere til UP. Nu viderefører vi konceptet i Danmark.
Til Drop-In-rådgivning sidder UP’s team på Zoom fra kl. 10-12 om formiddagen, klar til faglig sparring og dialog.
Du kan komme med dine specifikke udfordringer eller spørgsmål og blive matchet med den rette rådgiver. Fra gang til gang vælger vi måske et fokusområde, såsom co-produktioner, internationalisering eller fundraising. Formatet er åbent, og vi planlægger rådgivningssamtalernes varighed efter fremmøde på dagen.
Sted: https://us02web.zoom.us/j/8547...
Tid: Kl. 10-12
Pris: Gratis
Tilmelding: Uden tilmelding
Show UP er det uformelle hang-out-arrangement i Baldersgade for scenekunsten og dens venner.
Der er altid forfriskende drikke, snacks og et underholdende indslag, når UP slår dørene op i Baldersgade til torsdagsbaren Show UP. Denne gang måske et glas gløgg! Mød kollegaer og bekendte fra nær og fjern og styrk dit netværk under afslappede former, og tag hvem som helst med under armen.
Alle er velkomne.
Har du brug for rådgivning som selvproducerende scenekunstner, performer eller producent? Så kom til Drop-in-rådgivning hos UP den første onsdag i hver måned.
Drop-In-rådgivning er inspireret af formatet Morning Producers, som har stor succes i London, hvor det er udviklet af ArtsAdmin – en institution med mange fællesnævnere til UP. Nu viderefører vi konceptet i Danmark.
Til Drop-In-rådgivning sidder UP’s team på Zoom fra kl. 10-12 om formiddagen, klar til faglig sparring og dialog.
Du kan komme med dine specifikke udfordringer eller spørgsmål og blive matchet med den rette rådgiver. Fra gang til gang vælger vi måske et fokusområde, såsom co-produktioner, internationalisering eller fundraising. Formatet er åbent, og vi planlægger rådgivningssamtalernes varighed efter fremmøde på dagen.
Sted: https://us02web.zoom.us/j/8547...
Tid: Kl. 10-12
Pris: Gratis
Tilmelding: Uden tilmelding